خلاقیت در طراحی بسته بندی

به آخرین خرید خود توجه کنید. چه چیزی عامل خرید شما بود؟ واقعا آن جنس و محصول را نیاز داشتید یا عوامل دیگری مانند بسته بندی محصول شما را به خود جذب کرده بود؟ بسته بندی خلاقانه محصولات مختلف: مواد غذایی، بهداشتی و آرایشی و … . تأثیر شگفت‌انگیزی در انتخاب شما برای خرید دارند.

گاهی‌اوقات طرح روی جلد و بسته‌ی محصولات احساسات خاصی را در ذهن بیدار می‌کند که علی‌رغم شباهت محتویات درون بسته، میل به خرید یک محصول خاص در شما شکل می‌گیرد. برای مثال شاید شما هم تجربه خرید یک بطری شامپوی زیبا را صرفا به خاطر جذابیت ظاهری آن، داشته باشید. بسته بندی محصولات به شکل قابل توجه، باعث می‌شود احساس خاصی در خریدار بیدار بشود؛ توجه و حواس او جلب و جذب بشود. بسته بندی مواد غذایی و سایر محصولات بسیار در فروش و بازاریابی مهم است.

خلاقیت و نوآوری در تمامی دوره ها همیشه با استقبال فراوانی از طرف مردم همراه بوده و این هنر در زمینه عرضه محصولات و بازاریابی، یکی از راهکارهای کلیدی برای فروش بیشتر به شمار می رود.

بسیاری از کمپانی های عرضه کننده کالا به واسطه ایده های نوین خود توانسته اند در میان مردم جهان اسم و رسمی برای خود دست و پا کرده و پیرو این امر، به سودهای کلان دست پیدا کنند.

همین موضوع را می توان در اندازه های کوچک تر به بسته بندی کالاهای روزمره تعمیم داد؛ به طور مثال، یک کارخانه تولید قند و شکر با طراحی جدید و غیرمرسوم می تواند میزان فروش محصول خود را دو برابر کند. با این تفاسیر شاید دیدن بسته بندی های خلاقانه محصولات و ایده های جالبی که در پشت آن ها پنهان است، چندان خالی از لطف نباشد.

با ما همراه باشیــد.

اشتراک گذاری این پست

برای جستجو تایپ کرده و اینتر را بزنید

سبد خرید