۶ نکته ی کلیدی در مورد طراحی بسته بندی خلاقانه

6 نکته ی کلیدی در مورد طراحی بسته بندی خلاقانه

طراحی بسته بندی محصولات نقش مستقیمی در میزان فروش شما دارد!

در حال حاضر نمای ظاهری و طراحی بسته بندی محصولات باعث قابل پسند شدن محصولات شما در برخورد اول مشتریان شود. بهتر است بدانید که اشتراک گذاری طرح بسته بندی محصولات توسط شرکت های تولید کننده در شبکه های اجتماعی یکی از روش های بازاریابی می باشد. این عمل موجب دیده شدن محصولات شا می شود و به طبع آن افزایش فروش را برای شما در بر خواهد داشت. ما در این مقاله به نام ” ۶ نکته از طراحی بسته بندی خلاقانه را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت. با آی پک همراه باشید:

 

 

نقش-طراحی-بسته-بندی-در-فروش

طراحی بسته بندی باید منجر به حمل آسان محصول شما شود

اولین نکته از ۶ نکته ی کلیدی در مورد طراحی بسته بندی خلاقانه مربوط به حمل آسان محصول شما می باشد. برای رعایت این نکته از طرااحی بسته بندی ، بایستی طراح به نوعی طرح خود را آماده کند که در نهایت محصول به آسانی توسط مشتری حمل شود. این نکته ی بسیار بدیهی با اینکه اولین چیزی است که به ذهن خطور می کند اما تعداد کثیری از طراح ها و شرکت ها رعایت نمی کنند. اگر این نکته توسط شما رعایت نشود می تواند به عنوان یک آسیب خرید های بعدی مشتری از برند شما را غیر قابل دسرس کند. پس با عمل به این نکته ی ساده ولی با اهمیت می توانید به بسته بندی های خود شکل محبوب تری ببخشید.

طراحی بدون محدودیت ذهنی

برای رسیدن به طراحی بسته بندی محصول مورد نظر خود لازم است ؛ همه ی ویژگی های محصول خود را به بهترین صورت بررسی کنید. در نظر داشته باشید که برای یک طرح ایده آل هیچ محدودیتی نبایستی شما را محدود کند. ایده های طراحی بسته بندی خود را تا آنجا که می توانید به بهترین حالت انجام دهید. برای مثال یک شرکت حمل و نقل گل برای اینکه بتواند گل را به بهترین حالت ممکن به دست مشتری خود برساند، بسته بندی هایی طراحی کرد که از سقف آویزان می شود. این ایده ی تاب هم حمل و نقل را آسان می کند و هم از احتمالات خراب شدن محصول جلوگیری می کند. این مثال را می توان ایده ی خوبی در یک طراحی بسته بندی قلمداد کرد.

مقداری خلاقیت را به طراحی بسته بندی خود بیافزایید

نیاز نیست برای اینکه طراحی بسته بندی محصولات تولید شما خلاق به نظر بیایند، همه ی بسته بندی ها را با قلم و جوهر خاصی طراحی کنید. می توانید ابتدا کمی با خلاقیت به طراحی بسته بندی، به ایده آل های نزیدک شوید. برای این کار لازم است طراحی بسته بندی خود را محدود به ظرف طراحی نبینید. شما قادر هستید از همین جعبه ی به ظاهر ساده، نمایشی بسیار تاثیر گذار و خلاقانه ای بیافرینید؛ طوری که مشتری با همان دید اول، محصول شما را بپسند. چون که مشتری در نگاه اول فقط بسته بندی شما را تماشا می کند پس بسته بندی می تواند بسیار حیاتی باشد. در واقع مشتری برای بار اول محصول شما را در بسته بندی مشاهده می کند، پس لازم هست بر روی طراحی بسته بندی خود بسیار دقت کنید.

در نظر داشته باشید که اگر بسته بندی شما به اندازه کافی جذاب و درخور نباشد، شک نکنید که خریدار محصول دیگری را جایگزین محصول شما در سبد خرید خود خواهد کرد. برای مثال در عکس زیر می بینید که یک شرکت تولید کننده مامارونی از موهای یک زن برای تبلیغ ماکارونی بهره گرفته است. این حرکت یک طرح بسته بندی ایده آل و بسیار خلاقانه می باشد که خریدار خانم را در آن واحد مجذوب خود می کند و او را برای خرید وسوسه خواهد کرد.

 

 

طراحی بسته بندی به صورت خلاقانه

دو فاکتور سادگی و جذابیت را فراموش نکنید

در حال حاضر فاکتور سادگی یکی از عامل های محبوبیت طراحی بسته بندی است. اما طراحی بسته بندی به صرف ساده و بدون ایده ی خاصی می تواند به همان اندازه تاثیر گذاری برای برند شما کشنده نیز باشد.

مفهوم سادگی خیلی  هم سخت و پیچیده نیست ؛ گاها یک بسته بندی ساده بدون داشتن ایده پردازی خاصی که باعث می شود، محصول شما بدون هیچ مشگلی به دست مشتری برسد، می تواند باعث افزایش فروش و جذب مشتری های وفادار شود.

یادداشتی برای تشکر از مشتری در طراحی بسته بندی خود داشته باشید.

یکی از بهترین ایده ها برای طراحی بسته بندی، نگارش چند کلمه یا یک جمله به عنوان یادداشت تشکر می باشد. این پیام تشکر نشان می دهد که شما قصد دارید از مشتری بالقوه ی خود قدردانی کنید. به هیچ عنوان نیاز نیست که پیام تشکر خود را طولانی نگارش کنید، چند کلمه ای کافیست تا بین شما و مشتری محصوالات شما صمیمیت و ارتباط موثر ایجاد شود تا در نهایت این مشتری یه یکی از مشتری های بالقوه شما تبدیل شود.

سعی کنید در طراحی بسته بندی خود از لوگو نیز استفاده کنید.

اینکه مشتری در زمان خرید، لوگوی شما را در طراحی بسته بندی مشاهده کند ، بسیار حائز اهمیت می باشد. لوگو باعث می شود مجتمع تولیدی شما با شخصیت نشان داده شود. البته موارد استفاده لوگو می تواند کاربرد های مختلفی داشته باشد. برای مثال می توانید ورژن های مختلفی از لوگو را در خرید های اینترنتی لحاظ کنید تا جلوه ی بصری خوبی داشته باشد.

 

بسته بندی های سفارشی را برای مناسبت های مختلف می توانید داشته باشید.

احتمال دارد برخی از خریدار های شما محصولات خریداری شده را برای مناسبت های خاصی خرید انجام دهند. پس لازم است بسته بندی های خاصی را مدنظر قرار دهید تا خرید های مناسبتی از شما افزایش یافته و البته رضایت مشتری ها را نیز در پی خواهد داشت.

برای جستجو تایپ کرده و اینتر را بزنید

سبد خرید